17 Mayıs, 2005

Yeşil Kek


Aslında adı ıspanaklı kek. Ama ben ona yeşil kek diyorum, çünkü; ıspanaklı kek deyince 'yok almiiim, kalsın' diyolar. Tadına baktıktan sonra tadanlara ıspanaklı olduğunu söyleyince 'yaaaa!' diye bi cevap alıyorum. Bu tarif eşimin teyzesinden, yani ben ondan aldım. O ise bi tv programında görmüş. Hatırlayan olursa lütfen söylesin yazayım. Ben tarifte minik bi değişik yaptım. Mesela içine ve üstüne ceviz kattım. Benden önce de teyzem, krem şanti yerine muhallebi kullanmış. Daha hafif oluyo. Tarifi yarın ( unutmaz getirirsem işyerine ) yazacağım.
 


Bu pastayı güzelce, özene-bezene, gece 1'lere kadar çırpınarak ( uykuyla mücadele ) kızkardeşim esra için ( australiadan gelen ) hazırladım. Ama kardeşim tadına bile bakamadı. Kime niyet kime kısmet derler ya... Vel hasıl pasta dolapta kaldı. Dün akşam götürmem gereken pasta bu gün ben tarafından tüketilip bitirilecektir.....


Yeşil Kekin Tarifi...


Malzemeler:
1,5 Su bardağı ( robota çektikten sonra ölçülecek )ıspanak,
1,5 Su bardağı şeker,
3 Yumurta,
1 Su bardağı sıvı yağ ( ben 1 parmak eksikçe 1 s.b. kullandım )
Kabartma tozu, vanilya, aldığı kadar un.
( ben 1 su bardağı kadarda ceviz kullandım )

Muhalebi için:
1 kg süt,
2,5 Kahve fincanı şeker,
2,5 Kahve fincanı un,
Vanilya...

Yapılışı
Ispanakları yıkayıp iyice süzdürün. Göz kararı bir su bardağı olacak kadar robota koyup çekin. Şekeri ekleyin ve çekmeye devam edin. Yumurta ve sıvı yağı da ekleyip çırpmaya devam edin. ( bu işlemde isterseniz robotun çırpma telini takın ). İyice çırptıktan sonra kabartma tozu ve vanilya eklediğiniz unu eklemeye başlayın. Normal kek hamuru kıvamını alana kadar unu ekleyin, çırpın. En son ceviz katıp hamurun her yerine ulaşmasını sağayın. Yağlanmış kek kalıbına döküp 170 derece ısıda pişirin.
Gelelim muhallebiye; Şeker ve unu ocağa almadan kenarda iyice karıştır. Yavaşça sütü ekle ve ocağa al. sürekli karıştırarak pişir. Bir an bile bırakılmaya gelmez muhallebiler. Neyse pişmesine yakın vanilyayı ekleyin. Başka tariflerde piştikten sonra içine 50 gr margarin katıyolar, daha kremamsı olsun diye. Sürekli çırparak yaptığım için bu da kremamsı oldu. Kekin üzerine dökmeden yine çırparak muhallebiyi biraz soğuttum. Kek pişince onuda biraz ( demlenmesi için ) beklettim. Sonra üzerinden bıçak sırtı kalınlığında bıçakla bir tabaka aldım. Robota koyup çektim. ( kekin soğuk olması burada çok önemli, çünkü kıyarken bıçağa yapışıyo robotta, ayrıca hamurumsu oluyor ) cevizi ekledim. Kekimi kalıbından soğuyunca çıkardım. Üzerine soğumuş muhallebiyi döküp yaydım. En üstüne de robotta çekip ceviz eklediğimiz kek parçacıklarını ekledim... Afiyet olsuuun..


İşte dev bir dilim.
 


O artık yok.........

Veeeeeeeee, yenmesi gereken bişey daha...Tıkla ve ye...

2 yorum:

Serra dedi ki...

Pastan sana afiyet olsun da mumkunse o yenmesi gereken birsey daha'nin yanaklarindan gonderebilir misin? Allah bagislasin, cok tatli.

nagice dedi ki...

ah..yenmezmi...
pastayıda annemin komşusundan öğrenmiştim.çok güzel oluyor.kivilerlede süslüyorum oytun bayılıyor.Besleyici olduğunuda düşünüyorum...