31 Mayıs, 2005

Sonunda Gelebildim


En sonunda bilgisayarıma kavuştum. Dün eşimin iş vardı bilgisayarda. Hiç bişeye bakamadım doğru düzgün. Cumartesi de iş yerine gelmedim, bu nedenlerden dolayı epeyce bi ara verdim. Ama nihayet geldim. Bu arayı bi kayrola takımı ve ek olarak minicik çiçeklerden oluşan kenar süsü ile yapılmış bi örtü ile kapatayım. Umarım telafi edebilmişimdir.



Biraz eski bir örnek, belkide çoğumuzun elinde var bu örnekten. kullanımı kolay olduğu için seviyorum. Hem çarşaf hem kayrola eteği, ikisi bir arada...



Minik Çiçekler



Bu aslında tülbent, ben onu örtü olarak kullanıyorum. Meliha teyzemin bana hediyesi, adapazarı kuzuluktan almış benim için.



İğne oyası tekniği kullanılmış minik çiçeklerde. Bi denemesini yapmalıyım, neye benze acaba :))) denemeden bilemeyiz. Umarım başarırımda sizede anlatırım. Minik çiçeklerin yakından görünümü...

14 yorum:

Serra dedi ki...

Ikisi de cok guzel. Ben mor cicekli ortunun altindaki masayi, masa diyorum baska laf gelmedi aklima, da cok sevdim. Ben de kac gundur bir sey eklemeyince merak etmeye basladim.Sonra da herhalde kardesleri ile filan bir yerelere gitmislerdir diye dusunmustum.

Rengarenk dantel dedi ki...

doğru düzgün çekseydim masa demezdin. mini bi vitrin. tek kapılı şeşer bişey. ewet kardeşlerimle cumartesi gezdik bolbol. pazarda malum yazlığa gidiyoz gitmesekte evde blgsyr yok pazarteside bilgisayar elime düşmedi eşmden dolayı. bugün kavuştum, sabahtan beri hiç gözümü ayırmadan yabancı siteleri dolaştım. çoğu örgü üzerine ama olsun. güzel şeyler var.

Serra dedi ki...

Benim aklima kelime gelmedigi icin ben masa dedim, yoksa masa gibi gorunmuyor. Telefon masalari filan olur ya evin girisinde, oyle bir sey gibi. Hadi bakalim, siz yazliga gidin, ben tatile. Sonra kim bakacak bu sitelere? :))

Çiğdem Kantarcıoğlu dedi ki...

Çok güzel olmuş nazlı!
çok kibar durmuş bende istiyorum :(
ellerine sağlık

nagice dedi ki...

ellerinize sağlık.harikalar.
küçük mor çiçeklerden takılar yapıyorlar şimdi pek moda.küpe bayağı vardı segide..

Adsız dedi ki...

çok güzel nazlı ,dolabın üzerine yakışmış güle güle kullan...

Rengarenk dantel dedi ki...

Haklısın serra kim bakacak bu sitelere. başı boş bırakmak olmaz. gerçi biz yazlığa genelde hafta sonları gideriz ama belli olmaz tabi.

çiğdem tam olarak anlayamadım minik çiçeklerimi beğendin yoksa takımımı?

takı olacak gibi zaten öyle sertki acaba kolalıyorlarmı ben hiç yıkamadım ondan hala semsert. iice merakım uyandı bunu denemeli...

teşekkürler nalan..

nagice dedi ki...

evet conım onlar kolalı oluyorlar.jelatin kola genelde.
bu arada ben bütün yaz burdayım kızlar sitelerinizi beklerim..

Rengarenk dantel dedi ki...

nsevil ben jelatin kolayı hiç duymadımnasıl bişey nerde bulabilirim. aslında ona çok ihtiyacımvar. papatyalı bir fiskosum var 8 saat ütü gerektiriyor. bende o yüzden kolalayıp ütülüyomki ütüsü bozulmasın. ama şu markette satılanlar hiç bişeye benzemiyor. önceden pıspıslı ütü kolaları vardı (camsil şişesi gibi şişelerde ) şimdi en büyük marketlerde bile bulamadım onda. bu jelatin kola dediğini nereden bulacağım?...

Nilüfer dedi ki...

Çok sade bir örtü iğne oyası tekniği ile oldukça güzel bir şekle dönüştürülmüş.

Adsız dedi ki...

çok güzel ve çok eski bir iğne oyası burada bu oyanın adına HERCAİ MENEKŞESİ derlar genellikle ipekle ince yemeni veya şifon uclarına yapılır yapanın ellerine sağlık munev

Rengarenk dantel dedi ki...

münevver hanım nasıl yapıldığını bizede anlatırsanız çok seviniriz

Adsız dedi ki...

bu örneği 30 yıl önce annem benim çeyizime yapmış bordo yemeniye. ipi parmağınızın ucuna bir kere dolayın ve oiki kat halka ipin üstüne beş ilmek yapın- iğne oyası yapanlar bilir-sonra ipi boş ucunu çekerek ileği sıkıştırın, her ilmeğin üstüne ayrı ayrı gidip gelerek beş ilmeğe kadar artırın sonra geri eksilterek bir ilmeğe inin bu işlemi beş ilmektede ayrı ayrı tekrarlayın ve çiçeği bitirin.yalnız çiçek yapraklarını değişik renklerde yapılıyor -benimki bordosemani- çiçek tamamlandıktam sonra resimdeki gibi her yaprağı ip atarak işleyin ensonunda aynı oyaya başladığınız gibi beş ilmek yapıp ipi sıkıştırıp oyanın ortasına tohum yapıp dikin. oyayı dikeceğiniz yere beş ilmekten üçgen( biz kuşdili diyoruz )yapın üçgenin tepesi oyanın ortasına gelecek şekilde dikin.bu dipsiz hercail oyası sizinki nasıl birde bunun diplisi var oda önce oyanın altına boru gibi dip yapılıp oya üstüne yapılır inşaallah iyi anlatabilmişimdir sevgiyle kalın munev

Rengarenk dantel dedi ki...

örneğide elime alıp bir yandan inceleyip bir yandan deneme yapmalı tabi iszin tarifinizle. çok teeşkkür ediyorum münevver hanım. sağlıcakla kalın...