25 Mayıs, 2005

Geçen Akşam


Geçen akşam (24.05.2005 salı) kızkardeşim Havva bana kalmaya geldi. İşten dönünce Fatihte biraz gezdik. O kendine ayakkabı bende kendime kek kalıbı aldım ( çok yaparım yaa! ) Derken birde ne görelim fatihte yeni bir dükkan. Boncuk satıyor. Aynı Eminönündeki dükkanlar gibi bol çeşitli. Meğer yoğun istek üzerine gelmişler, çok iyi oldu. Eminönüne gidemiyoduk hem gitsekte kalabalıktan bişey seçemiyoduk. Gerçi burası daha açılma aşamasında o nedenle kimse yoktu. Resmini çekecektim ama daha yerleşmemişler, tüm boncuklar yerde geziyodu. Bi yerleşsinler benden bıkacaklar. Şahsım adına çok mutlu oldum. Fatihe yakın olupta haberi olmayanlar vardır diye düşünüp bir bildiri yapiim dedim.
Neyse, sonra ( epeyce gezdikten sonra ) eve geldik ki açlıktan ölüyoruz. Markete uğradık, gerekli malzemeleri aldık, hemen yemek yapmaya koyulduk. Neyi mi? Kaç zamandır yapmayı planladığım böreği Portakal ağacı'nda gördüm bu tarifi. Resmiye halanın börekleri...
Mutlaka denemeliyim dedim. Çünkü benzer bi tane tatmıştım geçen sene. Onun iç malzemesi soğan, peynir ve pul biberden oluşuytordu. Oda güzeldi ama Havva yemez öyle içi. Hem onun için hemde daha pratik oluşundan sade peynir kullandık. Farklı olarak birde biz tereyağında, kısık ayarda kızarttık. Zaten bizimki portakal ağacındaki gibi olmadı :((
Cesareti olan ve iştahının kaçmasını isteyen tıklasın... "Yok! Ben hiç iştahıma bu kötülüğü edemem" diyen olursa portakal ağacına bakmalarını öneririm. ( Yukarda tam adrese link verdim. Resmiye halanın börekleri )
Yemeğimizi yedik, çayımızı içtik, tv seyrettik gece bittiii. Yatmadan önce akımıza aldığımız şekerler düştü. Hadiiii onlarıda yedik. Çok zaralı ama naapalım özellikle ben dayanamam şekere... Veee bu gün koştura koştura geldim bunları anlatmak için. Anlattım rahatladım :)))

13 yorum:

nagice dedi ki...

afiyet olsun da.kilo problemi????????

Adsız dedi ki...

ablac1m ben esra.af1yet olsun bens1z neler1 goturmussunuz m1deye,alacag1n1z olsun.ben gel1nce bakal1m bana neler haz1rlayacaks1n.eller1n sagl1k d1ger s1tedek1 borekler daha guzel gorunsede sen1nk1lerde fena say1lmaz :))

pınar dedi ki...

nazlı, nagihanın blogunda hello kullanımını anlatmışsın. ben de helloyu indirmiştim ama kullanamıyordum. senin yorumunun yardımıyla bugün ilk defa kullandım. çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

slm ben havva nazlinin kardesi orada bu borekleri yiyecek olan kisi.evet o kadar acikmistikki bir hisimla basladik borekleri yapmaya.benim ablam o kadar beceriksiz ki tam 2 saat surdu bunlari yapmasi:))))bendede ne aclik kaldi ne bisi.resmiye hala bilseki tarifi ablamin eline gecmis mezarindan kalkardi emin olun.goz zevkinizi bozdugu icin ablam adina hepinizden ozur diliyorum:))))
abla sen bana hakaret edersinde ben edemem mi hi hi hi:)))))

Rengarenk dantel dedi ki...

sevilcim aç karnına insan kilo yaparmı diye düşünemiyo vallaaa.
esracım bana kalmaya daha gelmedin hele bi gel ondan sonra bakarız.
pınarcım yardımcı olduysa yorumum ne mutlu bana..
havva bu akşam size geliyorum kaçacak delik ara.....

Adsız dedi ki...

merhaba ben havva.bu aksam ablam gelecekmis seviniyorum bi yandan uzuluyorum bi yandan.bu gece benim son gecem olabilir.benden haber alamazsaniz sayet hayatimdan supe edin.ve hemen ablami 1hbar edin :)

Serra dedi ki...

Ay ne guzel, boyle kizkardesler egleniyorsunuz. Gipta ettim, benim bir tek erkek kardesim var da.

nagice dedi ki...

valla bende özendim kızlara.benimde bir erkek kardeşim var.ilaç firmasında çalışıyor.çok yoğun.fazla görüşemiyoruz.
özeniyorum böyle kardeş muhabbetlerine.kız kıza başka bir güzel..

Adsız dedi ki...

aman sakin ozenmeyin boyle ablalariniz olacagina hic olmasin daha iyi:))))))heleki dun aksamdan sonra aman aman.....

Rengarenk dantel dedi ki...

ne kadar aman dedirtmişim be kardeşime o kadarki bu akşam yine bende. kızım git başımdfan bıktım sendeeen. 3 gündür senden başka kimseyi görmüyorum ben. ayy nerden sataştım bu kıza yaa :))
Bu arada biz küçükken hiç geçinemezdik havvayla. büyüyünce bu geleneği şaka biçiminde sürdürüyoruz...

pınar dedi ki...

insanın kız ya da erkek bir kardeşi olması güzeldir heralde. heralde diyorum çünkü ben tek çocuğum. kardeşlik duygusunu merak ediyorum ama hiç öğrenemeyeceğim.

Rengarenk dantel dedi ki...

hiç üzülme pınarcığım ben çektiklerimi anlatırım anlarsın o zaman. kardeşlerimin en büyüğü benim ve 5 yaşından sonra onlarla olan perişanlıklarımı hep hatırlıyorum. 27 yaşındayım esra hariç hepsi elimden geçti. en büyük olmak değilde en küçük olmak isterdim. rahatına bak pınarcım. desemde inanma. çünkü gerçekten kardeş başka bişey. her işte bir hayır vardır belki kardeşinin olmaması da bir hayırdır. ya geçinemeyecektiniz yada başka bişey. sen kardeşsiz ben kardeşlerimle önemli olan bu hayatı huzurlu yaşamak. isterse sanal kardeş olalım üzüldüm san şimdi..

pınar dedi ki...

nazlı pisikolog gibisin. beni rahatlattın ve mutlu ettin.gerçekten benim için belki de böylesi hayırlıdır.
sanal kardeş olma fikri güzel. sanal da olsa bir kardeşim olsun.teşekkürler nazlı.